15 févr. 2016

memento de hongrois #12

Les mots de janvier en hongrois

bonjour, salut

Jó reggelt (kívánok) (matin)
Jó napot (kívánok) (après-midi)
Jó estét (kívánok) (soir)
Jó éjszakát (kívánok), Jó éjt (nuit)
Szia, Sziasztok (pl) (informel)

au revoir

Viszonlátásra, Viszlát (informel)

s'il te/vous plaît

Kérem

merci

Köszönöm, Köszi (informel)

oui

igen

non

nem

peut-être

talán

désolé(e), excusez-moi, pardon

Sajnálom

J'ai

nekem (je), neked, neki, nekünk, nektek, nekik van (avoir)
van egy kutyám. = j'ai un chien.
van egy bátyám. = j'ai un frère.
van egy álmom. = j'ai un rêve.

Je suis

vagyok

J'aimerais

szeretnék

Je n'ai pas

nekem nincs

Je ne suis pas

én nem

Je ne comprends pas

Nem értem.

C'est...

ez...
Mi az ? (qu'est-ce que c'est ?) / Ez az élet. (C'est la vie)

Il y a...

van
Van valaki? (Il y a quelqu'un ?)
Még hisztike? Van még valaki ? Na? (Même les crises de colère? Il y a quelqu'un d'autre? Eh bien?)

As-tu/Avez-vous...?

Van neked...?

Où ?

Hol?

Quand ?

Mikor?

Quoi ?

Mi?
Quoi de neuf ? = Mi újság? / Mizújs? (informel)

Qui ?

Ki?

Pourquoi ?

Miért?

Combien (cela coûte-t-il) ?

Mennyi? (nb indéfini)
Hány? (nb défini)

ceci

ez, ezt

cela

az, azt

Enchanté(e) ! Ravi(e) de te/vous rencontrer!

örvendek, örülök a találkozásnak



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire